چگونه می توان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟

قالیشویی رسالت

جام جم آنلاین

چند روز پیش با چند تا از همکارها در اتحادیه قالی شویی اصفهان بودیم که آقا و خانم محترمی بسیار ناراحت وارد شدند و با فاکتوری که بدست داشتند درخواست شکایت کردند و... کنجکاو شدیم که بفهمیم جریان چیه؟ بعد از کمی صحبت مشخص شد،‌ که فرش دستبافت آنها که جز فرش های نفیس هم بوده، را برای تمیز کردن و شستشو به واحد قالیشویی داده بودند ولی متاسفانه بر اثر شستشوی غیر تخصصی، رنگ فرش خراب شده بود، ومشتری نیز با نشان دادن عکس از فرش آسیب دیده درخواست شکایت از آن واحد قالیشویی داشت، هم چنین معلوم شد که برای انجام این کار پول بیشتری نسبت به قیمت قالیشویی در اتحادیه هم از مشتری گرفته شده بود.


چگونه می توان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟

در ادامه سوالی برامون پیش اومد، که راه های اعتماد به یک قالیشویی خوب چیه ؟ اصلا از کجا باید بفهمیم که فرش ها رو به کدام قالیشویی بدهیم؟

در ادامه نزد یکی از مراکز خوشنام و بهترین قالیشویی در اصفهان ، قالیشویی همیشه تمیز رفتیم ودر رابطه با اینکه چگونه میتوان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟ گفتگویی را ترتیب دادیم و ۳ راهکار را برای شما خواهیم گفت که با دانستن آنها به راحتی میتوانید برای شستشوی فرش خود اقدام کنید.

(1اولین راهکار ، دانستن این مورد است که آیا آن واحد قالیشویی دارای جواز و پروانه کسب از اتحادیه قالیشویی هست یا نه ؟ که می توان با جستجو در سایت اتحادیه قالیشویی اصفهان ، و یا تماس با تلفن 03132214298 بفهمیم که قالیشویی مورد نظر آیا جواز دارد یا خیر؟ و فریب بسیاری از قالیشویی غیر معتبر بخصوص در روزهای پایانی سال را نخوریم ، زیرا اگر فرش شما از جانب قالیشویی دچار آسیب شد ولی آن مرکز قالیشویی بدون جواز باشد ، اتحادیه هیچ مسئولیتی ندارد و نمی تواند مشکل شما را پیگیری کند . متاسفانه فعالیت واحدهای غیرقانونی قالیشویی ساختار کیفیت و قیمت قالیشویی را مختل کرده اند و مشکلات بسیاری را برای مشتریان اصفهانی بوجود می آورند واینها خود سبب بی اعتمادی مشتری نسبت به کل فعالیت قالیشویی ها شده است ، پس مشتری باید حتما به واحد قالیشویی دارای جواز مراجعه کند که در اثر هرگونه بی مسئولیتی قالیشویی ، اتحادیه می تواند از حقوق مشتری دفاع کند.

2) خوشنام بودن قالیشویی : در ادامه مدیر قالیشویی همیشه تمیز، اشاره کردند که مردم باید برای شستشوی فرش ( شستشوی فرش دستبافت یا شستشوی فرش ماشینی ) که جز کالای باارزش به حساب می آید ، به مراکز تخصصی وخوشنام قالیشویی مراجعه و ثبت سفارش کنند و حتی از آن واحد قالیشویی مجاز ، در خواست فیلم وعکس از چگونگی خدمات شستشو و نیز فضای کارخانه قالیشویی کرده تا بتوانید انتخاب بهتری برای شستشوی فرش داشته باشید ، زیرا یک قالیشویی خوب در اصفهان ، حتما شفافیت در کار را جز اولویت های خود میداند و هیچ مانعی نمی بیند که بخواهد از نشان دادن فضای شستشو ونحوه کار ممانعت کند وحتی استقبال هم خواهد کرد و در این صورت مشتری نیز براحتی اعتماد می کند.

3) راهکار سوم زمان تحویل فرش به واحد قالیشویی می باشد که هر مشتری باید بداند که برای تحویل فرش ارائه فاکتور رسمی از سمت قالیشویی الزامی هست و حتما باید فرش در موقع تحویل توسط کارمندان قالیشویی ، کارشناسی شود وحتما مشخصات متراژ و نوع فرش در فاکتور قید گردد هم چنین قیمت شستشوی فرش نیز بر حسب قیمت اتحادیه معلوم ونوشته شود ،هم چنین کارمند قالیشویی موظف است از سالم بودن فرش مشتری مطمعن گردد واگر فرش دچار عیب وایرادی هست که ممکن است در حین شستشو ، خراب گردد حتما به مشتری اطلاع داده ودر فاکتور قید گردد .هم چنین از دیگر نکاتی که باید در فاکتور دقت کرد شماره جواز اختصاصی قالیشویی و نیز مکان قالیشویی و ثبت مهر و یا شماره تلفن اختصاصی آن واحد قالیشویی می باشد که باید در برگ فاکتور درج شده باشد.

چگونه می توان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟

مشتریان باید بدانند که تنها اتحادیه قالیشویی می تواند مرجعی مطمعن برای انتخاب یک قالیشویی خوب باشد و باید قالیشویی دارای جواز وخوشنام باشد وحتما ارائه فاکتور رسمی الزامی است.